A címben vázolt feladványra adnék én itt egy gyors megoldást. Adott az MTBguru nevű oldal, amely szeptember 12-én ünnepelte 1000. új felhasználóját. Ne röhögj! :) Az oldal tök ingyenes és szerencsére még nem sokaknak tűnt fel eddig. Talán majd most! :)
Nos lássuk mire jó ez a weboldal! Nem sok más helyen találni megoldást arra a kérdésre, hogyan örökíthető meg egyszerűen, egy helyen egy túra emléke. Az MTBgurun egy túra leírása egy kis élménybeszámolóból, egy google maps-ra alapuló térképből és statisztikai adatokból áll. A térképen egyszerre(!) ábrázolja buborékban a képeinket kommentárokkal együtt és a túra útvonalát piros vonallal. Az útvonalat leginkább GPX formátumban lehet feltölteni és a statisztikai adatokat (a túra szintemelkedése, hossza, stb.) pedig ebből veszi ki automatikusan.

Az én esetemben volt néhány adott dolog, a leírást pedig ehhez igazítom. Természetesen más eszközök és szoftveres felszereltség mellett is hasonlóan kell eljárni. Tehát nekem Magellan eXplorist 210 GPS-em, GPSBabelem, Firefoxom és Irfanview-om van. Ennyi bőven elég a feladat megoldásához, lássunk is hozzá!

A lépések:
1.: GPX-et kell csinálni. Ez nálam közvetlenül a GPS-ről GPSBabellel megy.


2.: Ha megvan a GPX, a feltöltésre szánt képeket praktikus lekicsinyíteni. (Gyorsabban megy fel és feleslegesen nem töltjük meg a szervert 1234566 megapixeles képekkel.)

  

3.: Regisztráció után feltöltjük ("Add a trip") a weboldalra a GPX-et és megjegyzést fűzünk hozzá, ha van kedvünk. Ugyanitt értékelhetjük is a túrát technikai és fizikai nehézség alapján.


4.: Becsomagoljuk a képeinket egyetlen zip fájlba. Én ezt Total Commanderrel szeretem csinálni.


5.: Feltöltjük a képeket egyben zip fileként.


6.: Várunk kicsit, míg a szerver kicsomagolja és a trackhez rendeli őket.Utána frissítünk. Akkor jó, ha a térkép alatt a képek már látszanak.

7.: Offszetet állítunk a GPS órája és fényképezőnk órája között, ha nem járnak percre pontosan együtt.


8.: Képaláírásokat készítünk.


9.: Hátradőlünk és büszkék vagyunk. Ennyi. :) Az eredmény pl. így nézhet ki:
A fenti túra, a leírásban szereplő képek, és egyéb infók összevissza vannak keverve, nem egy túra anyagán keresztül mutattam be a dolgot. Csak az ellenség megtévesztése végett. :)

1 megjegyzés:

  1. Névtelen írta...

    Az Igen, talan igy